پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4168
-
الف
+

سیروس مقدم از پخش سریال«علی البدل» و فیلم «پایتخت» می‌گوید

سیروس مقدم از پخش سریال‌ «علی البدل» و ساخت «هنگام بیداری» و داستان «پایتخت5» می‌گوید.

سیروس مقدم نویسنده و کارگردان درباره زمان پخش سریال «علی البدل» در نوروز و ساخت نسخه سینمایی «پایتخت»، جزئیات جدیدی با مردم در میان می‌گذارد.

این کارگردان درباره دو سریالی که قصد ساختنش را دارد، اظهار کرد: «پایتخت» سریالی تقریبا جا افتاده با بازیگرانی معین است و تا حدود زیادی حال هوای کار مشخص است چون این مجموعه سبقه‌ای چندین ساله دارد اما سریال «هنگام بیداری» حداقل بازه ای چند ماهه برای تحقیق و نگارش و ساخت دکورهای زیادی نیاز دارد. این سریال به دوخت لباس و ساخت اکسسوارهای زیادی نیاز دارد و لوکیشن های آن در بوشهر، شیراز، قزوین و تهران است به همین دلیل در چند ماهی که مقدمات این کار فراهم می شود سریال «علی البدل» را می‌سازیم.

کارگردان «پایتخت» درباره چرایی به تعویق انداختن ساخت فیلم سینمایی «پایتخت»، عنوان کرد که ابتدا قرار بود نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود و بعد از آن سراغ سریال بروند، اما به سبب اینکه قرار شد سریال «پایتخت» به ماه مبارک رمضان برسد اولویت را روی همین کار گذاشته شد.

مقدم درباره مجوز سینمایی «پایتخت» و اینکه چرا هنوز آن را دریافت نکرده اند، تصریح کرد: مجوز سینمایی «پایتخت» دست سازمان صداوسیما امانت است که هنوز به ما نداده‌اند و امیدواریم همین روزها به دستمان برسد. اگر این مجوز را به ما بدهند بعد از سریال سراغ نسخه سینمایی می‌رویم. دلیل این را که چرا هنوز مجوز سینمایی ارایه نشده، نمی‌دانم اما شاید مدیران با خود فکر می کنند که اگر سیروس مقدم سراغ سینما برود دیگر به تلویزیون بازنگردد درحالیکه من متعلق به تلویزیون هستم و هروقت احساس نیاز بوده است آنتن سازمان را به خوبی پر کرده‌ام. شاید هم بیشترین نگرانی از هم صنف‌های خود من باشد که این سوال برایشان پیش می‌آید که «پایتخت» چه ویژگی‌‍ای دارد که باید به آن امتیاز سینمایی داده شود. به هر حال «پایتخت» متعلق به همه مردم و برندی شناخته شده است و منافع مالی و معنوی آن شامل حال تلویزیون هم می‌شود و اینگونه نیست که فقط تیم سازنده ذی نفع باشد. با این حال مشکلی وجود ندارد و به زودی مجوز سینمایی این اثر هم صادر می‌شود. 

کارگردان «علی البدل» درباره خرده داستان های «پایتخت ۵» که قرار است از آتن در کشور یونان آغاز شود، نیز گفت: ترکیب اصلی فیلمنامه «پایتخت ۵» این است که خانواده ای مجبور می شود به دلایلی سر از آتن دربیاورد و بعد ماجراهایی برایشان اتفاق می افتد که ما همبستگی و عشق و علاقه این خانواده را به یکدیگر می بینیم. همچنین در این مجموعه اهمیت وطن و درک درست از کنار هم بودن به مخاطب نشان داده می‌شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر
هیرش

سلام میشه دوباره این سریال پایتخت 3 و4 بزارید خیلی خوب هست

امیرحسین سالم

عالیه

فاطمه فیضی پور

عالی بود

امیرموسوی

سلام من خسته نباشید میکم به همه دستندکاران شبکه ای فیلم وسازنده فیلم پایتخت من به این فیلم پایتخت خیلی علاقه دارم و ازتون خواهش میکنم قسمت 5رو هم بسازید.

من

عالی